Setrvačníkové PTO motoru – EFP (Engine Flywheel PTO)

Neděle, 11. června 2017

Setrvačníkové PTO je novým řešením, jak na nákladním vozidle přenést maximální výkon pro potřeby nástavby.

Doposud bylo možné odebírat kroutící moment pouze z PTO na převodovce, anebo od vačky motoru – obě varianty mají své výhody i nevýhody. Jednou z nevýhodou klasického PTO - pomocného pohonu na převodovce je jeho umístění až za spojkou, čímž dochází k jeho odpojování. Druhou nevýhodou, která limituje spoustu nástaveb, je výkon, který z PTO na převodovce můžeme odebírat – tento výkon je o mnoho nižší než je výkon motoru.

Nové setrvačníkové PTO tzv. EFP může přenášet plný výkon motoru přímo pro potřeby nástavby. Tento fakt dramaticky může změnit volbu podvozku vozidla pro potřeby komunálních nástaveb nebo hasičských speciálů, kde lze použít i vysokotlaké čerpadla na daleko menších podvozcích a to právě díky EFP, protože kroutící moment pro vodní čerpadlo se neredukuje převodovkou.

Setrvačníkové PTO lze namontovat na klasické skříně motoru dle nory SAE 1 – 3. Přejít na seznam produktů setrvačníkového PTO.